11 listopada 2024

Rezultaty działań w ramach programu Erasmus plus – szkolenie „Integrating ICT, new technologies and AI tools into teaching and education”

Trzy nauczycielki: Dorota Wikło, Marzena Pawlik i Paulina Bolmińska-Baran wzięły udział w szkoleniu „Integrating ICT, new technologies and AI tools into teaching and education” /Integracja technologii informacyjno-komunikacyjnych i nowych technologii w nauczaniu i kształceniu/ organizowanym przez Erasmus Learning Academy w Puerto de la Cruz na hiszpańskiej wyspie Teneryfa. Dzięki niemu: zapoznały się z najważniejszymi i najnowszymi nowymi technologiami, w tym narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji w edukacji, poznały najlepsze aplikacje, platformy internetowe i rozwiązania AI dla nauczycieli i kadry edukacyjnej oraz dowiedziały się, jak tworzyć angażujące i interaktywne treści multimedialne i prezentacje oraz jak korzystać z narzędzi ICT, aby edukacja była bardziej angażująca, motywująca i innowacyjna.

W ramach wdrażania i upowszechniania nabytej wiedzy nauczycielki przygotowały prezentację na temat kursu ICT wykorzystując Padlet oraz Canvę. Następnie zaprezentowały nowo poznane narzędzi ICT nauczycielom. W programie Canva wykonano również prezentację „Analiza wyników egzaminu zewnętrznego z języka polskiego z maja 2024 roku” i zaprezentowano ją podczas posiedzenia Rady Pedagogicznej w dniu 6.11.2024 roku. Narzędzie Padlet maps zaprezentowano w klasie 7b i 8b na lekcjach języka polskiego. W tym programie uczennica kl. 7b z pomocą nauczyciela wykonała prezentację pt.:”Losy Skawińskiego”, która następnie została wykorzystana na lekcji powtórzeniowej w klasach 7b i 8b oraz wydrukowana i zawieszona na gazetce szkolnej i w sali 20 wraz z kodem QR. Uczniowie kl. 7ab-8ab zostali zapoznani z programem Canva, który następnie wykorzystali do realizacji szkolnego projektu pt: Ulotki i plakaty promujące kraje niemieckojęzyczne. Nauczycielki przygotowały wystawę wszystkich prac na szkolnym holu. Uczniowie poznali również nową aplikacją do tworzenia interaktywnych quizów i gier edukacyjnych BAAMBOOZLE, która została wykorzystana podczas lekcji języka niemieckiego jako utrwalenie słownictwa oraz zasad gramatycznych oraz podczas zajęć języka polskiego w klasach 4b, 6b, 7b, 8b w trakcie lekcji powtórzeniowych z lektur. To doskonałe narzędzie dla nauczycieli, którzy chcą wzbogacić swoje lekcje o interaktywne quizy oraz dla uczniów, którzy chcą sprawdzić swoją wiedzę w ciekawy sposób. Nauczycielki na co dzień wykorzystują na lekcjach oraz podczas zajęć nauczania indywidualnego zadania w postaci QR-kodów.

Uczennica klasy 7 b przy pomocy nauczyciela wykonała prezentację pt.” Losy Skawińskiego -bohatera noweli H. Sienkiewicza” - wykorzystano program Padlet Maps.

https://padlet.com/marzenapawlik123/losy-skawi-skiego-9d6csmqah0miwu2j

Kod QR do prezentacji

Wykorzystanie aplikacji Baamboozle podczas lekcji języka polskiego i niemieckiego.

Ulotki i plakaty promujące kraje niemieckojęzyczne - wystawa prac uczniowskich wykonanych w programie CANVA

Logo
crossmenuchevron-down Skip to content